fredag 1 augusti 2008

Projekt är det gott om här i huset...

( klicka på bilden om du vill se den större...)
Ja här finns det gott om ideer och påbörjade projekt,problemet är ju bara att de gärna ska bli klara nån gång oxå...fniss...
På bilden ser ni en julgransmatta jag håller på att brodera ( undrar hur länge sen jag började på den,syns att man inte broderar ofta nu för tiden ) den är hur fin som helst tycke rjag men det går sakta.Fick fram den nu i sommar gen när jag kände för att göra nåt annat än dockkläder osv.Ni ser oxå lite utklippta kuddar som ska sys.Allt finns hemma förrutom dragkedjor som var slut i butiken men jag ska ner IMORGON nu och se om de har hunnit komma hem.Jag hoppas det så kanske man kan sy upp några kuddar i veckan så att de får bli kara.

Håller även på med ytterliggare en stickad sommardräkt till dockan, den anda är nästan nästan klar.Har en ärm kvar att sy på bara och sen ska den till famor som ska hjälpa mig med den virkade kanten.MÅSTE sy på den sista ärmen nu så att jag får ner den till henne.Jag är inte så duktig på att virka,visst borde jag öva men det blir bättre när farmor gör det som är så duktig på det.Går ju fort för henne att bara virka en kant runt om.

Jag har inte heller fått i knapparna i den röda koftan som jag stickat...suck....kanske ska jag ta det och ärmen som ett nästa vecko projekt som MÅSTE bli klara??
Det är ju bra att man har bloggen för det är ju roligare att få visa upp de FÄRDIGA alstren här...hrmf.... Nåja jag får skylla på att det faktiskt hela sommaren varit fullt upp hela tiden för mig så jag har knappt handarbetat över huvudtaget och det är SYND för jag hade verkligen hoppats på en LUGN sommar med mycket handarbete.Men det har blivit precis tvärtom.

Idag har jag oxå bakat nästan hela dagen, silviakakor,cheesecakes och kladdkaka ( som jag om min kompis ska smälla i oss ikväll till MOrden i MIdsummer såklart he he he ) och när jag inte bakat så har jag lagat mat eller diskat känns det som.

Igår började jag oxå skrapa toafönstret, det kan man läsa om här om man är nyfiken på det.

Jag har hört att det ska bli lite sämre väder nu,förrutom att jag ska till Liseberg igen fast med barnen denna gånen nästa vecka så hoppa sjag på att det kanske kan bli lite sytid vid symaskinen oxå då om det blir regn.

Ha det gott.
Kram MAlin

4 kommentarer:

Anonym sa...

We're a gaggle of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your web site offered us with valuable info to work on. You've performed an impressive process
and our whole community will probably be thankful to you.


my webpage :: juice breville 800 juicer

Anonym sa...

I truly love your blog.. Great colors & theme. Did you create this amazing site yourself?

Please reply back as I'm attempting to create my very own blog and would love to find out where you got this from or just what the theme is named. Kudos!

Feel free to visit my webpage coolscool.nl

Anonym sa...

Your way of describing the whole thing in this piece of writing is in fact pleasant, all be capable of effortlessly be aware of
it, Thanks a lot.

Review my webpage :: electric juicer easy

Anonym sa...

Pretty! This has been an extremely wonderful article.
Many thanks for providing these details.

Also visit my web blog “eat your fruits and vegetables”. now