torsdag 28 augusti 2008

Symaskin?

Idag var jag in till Skövde för att lämna in min brodersymaskin...När man syr så kan den spänna till tråden så pass att den går av mitt i när man broderar eller syr.Mycket irriterande och jag vet inte varför den gör så, så den har stått väldigt länge, säkert över 1 år nu helt oanvänd i syrummet( tur jag har en gammal husqvarna från -74 att sy på...).Känns ju ganska onödigt så idag tog jag mig i kragen, packade in symaskinen i bilen och drog till Skövde för att lämna in den.Service på den ska jag oxå ha samt att det skulle kolla en sak med broderiet då den syr lite kass konturer ibland....Vi får se vad kalaset går på sedan, han ska ringa mig först.I alla fall så han som sålt maskiner där innan gör inte det längre då han flyttat utan sköter bara servicen på dom MEN nu hade då tjejerna tagit över och skulle börja sälja maskiner och de skulle ju såklart få in en helt ny brodermaskin nästa vecka då de åkt på mässa eller vad det var.Vi ska nog boka en tid sedan så att hon får demonstrera den för mig.JÖSSES så kul det vore att få sig en helt ny maskin ( ja jag ska inte klaga egentligen för jag köpte den andra 2001 så den är ju inte JÄTTE gammal...men i alla fall...)... Den kostar ju MÅNGA tusenlappar såklart men kolla kan man ju göra och få en demonstration, det vore ju väldans kul.

Ska jag köpa mig en maskin idag så lär det ju bli på avbetalning och jag vill ju helst slippa det men en sån dyr maskin har man ju inte pengar till på fickan direkt. Skulle oxå vilja ha en overlock maskin och en coverlock maskin.Ja jag kunde ju få bra pris om jag köpte ett paketpris he he he självklart det hade jag själv sett till, plus att jag hade tiggt till mig massa extra saker oxå det ska man ju när man handlar så dyrt.Men detta blir väl bara drömmar..men i alla fall...drömma är ju gratis som tur är och en demonsration kostar ju inget det heller...fniss..jag ska i alla fall boka tid för en sådan...fniss...

Vad har NI för maskiner, nöjda och vad kan ni rekomendera?? Jag är ju bara hobby sömmerska och syr ju inte mycklet just nu..men ändå....man får väl mer tid ju äldre barnen blir oxå..eller???
Vad tycker ni om för märken på maskinerna, kör ni samma rakt över eller har ni olika?

När jag gick i skolan sydde jag ju på en husqvarna som jag alltid gjort och jag tycker dom är bra men jag har å andra sidan inte provat nåt annat märke heller.MEN dock tyckte jag att Berninas overlock i skolan var mycket bättre än husqvarna, de hade ju dessa 2 där när jag gick där....Hmm ska bli kul och kanske ska jag kolla runt lite få lite demos här och där och kolla efter lite...vem vet, det kanske blir en ny maskin på avbetalning så småningom ändå?? ;o)

Kram Malin

3 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Hoppas att det går att fixa utan större kostnad :)
Jag har en Janome 300E som enbart är en brodyrmaskin och en av de billigaste på markanden. Jag tycker att den fungerar jättebra, men å andra sidan har jag inte provat någon annan brodyrmaskin heller:) Fördelen med den är att man kan sitta och sy med den vanliga maskinen på sidan om samtidigt som janomen broderar :)

Jag har en liten utmärkelse till dig på min blogg :)

Deleine sa...

Jag hoppas din symaskin blir som ny igen för bara inga pengar alls ;O) Personligen har jag en gammal bernina från 60-talet.... Enda maskinen jag någonsin kommit överens med *ler* men jag drömmer om en overlock jag med!!!!

Lappeklipp sa...

Du skall absolut kolla in märket Janome innan du går och köper någon maskin överhuvudtaget. Det är världens mest sålda symaskinsmärke och är Japansk teknik (där kan dom!!!) Husqvarna har i tiderna varit bra men tyvärr inte längre dagens maskiner. Elna är också av det bättre slaget, de tillverkas på samma ställe som Janome och har mycket av samma teknik. Lycka till!