onsdag 13 augusti 2008

Då var det som vanligt igen.

Det känns inte att jag haft semester...snyft..jätte trist när det känns så men nästa år ska jag verkligen ta till vara min semester och faktiskt inte ställa upp på alla andra hela tiden utan faktiskt lära mig att säga nej oxå känner jag. =o)
Jag har redan börjat säga nej till folk om saker eftersom jag faktiskt känner att jag måste få lägga lite fokus på mig och mitt lite nu.
Barnen är hos sin pappa och jag saknar dom en hel del.Jag hoppas dom kommer till mig i helgen i alla fall då jag är ledig.De är hos pappa i 3 veckor nu då han är sjukskriven fortfarande och jag jobbar.Istället för att behöva vara på fritids osv....

I alla fall har jag inga färdiga alster att visa men jag kan visa vad som kom från USA i veckan
( jag skulle verkligen vilja resa dit någon gång! )Så fina de är tygerna.Kunde bara inte låta bli att köpa några meter när jag satt här en natt och hade tråkigt.Ska bli kul att sy av dom men först ska de tvättas, det blir väl till helgen.Nessesärer känner jag redan att jag vill göra av tygerna, kanske nåt litet lapptäcke om jag ska våga mig på att prova det???Klänning till dockan kanske..ja vi får se helt enkelt vad det kan bli.Underbart söta i alla fall,där borta finns så mycket fint!!!

Jag har ju börjat fundera lite över " mitt liv" så att säga.Jag är 35 nu och behöver kanske veta vad jag vill bli och göra "när jag blir stor" ;o)
Ska man försöka hitta nåt KUL jobb eller ska man traska vidare i det man har osv osv.Finns så lite jobb här och för mig som ingen utbildning har blir det ännu svårare att hitta nåt annat.Att läsa vill jag inte,jag tycker det är aptrist att plugga men vad ska man då göra om man vill ha nåt annat jobb.Bara söka och slöka och hoppas på turen.Arbetstiderna blir sämre än nu,kanske t.o.m lönen men tänk så underbart att ha ett jobb som man älskar att gå till och som man t.o.m kan längta till när man har semester.Det vore ju verkligen drömmen.

Kolla in HÄR, där vill jag jobba!
Kolla in filmen från butiken, rena drömmen verkligen! Skulle verkligen kunna jobba 10-18 om jag fick jobba i en sån rolig butik, Butik är kul att stå i tycker jag om det är roliga saker i butiken så att säga...fniss...
Denna packen skulle jag vilja köpa från denna butiken i alla fall....Synd den ligger så långt bort annars hade det varit kul att åka dit någon gång men det är LÅÅÅÅÅNGT upp i Norge. =o)
Ingen som har tips på sånna fina butiken här i Sverige?? Gärna runt västergötland men annat går oxå bra...fniss..

Kram Malin

1 kommentar:

Timotei sa...

Hei!
Skjønner godt at du vil jobbe hos Northern Quilts ja! Det er en flott butikk. Jeg bor bare en halv times kjøring derfra så jeg har vært der noen ganger...
Synes det er så trist at du gruer deg til å jobbe. Klart du skulle hatt en jobb du virkelig ville trives i! Det unner jeg deg virkelig! Du skulle jo ha hatt din egen stoffbutikk du! Du har så god smak og ville nok hatt et flott utvalg i butikken din. Ønsker deg masse lykke til i jakten på drømmejobben! Det ordner seg nok skal du se.