tisdag 5 augusti 2008

Flera kuddar...

Ja, fler kuddar har de blivit de sista dagarna.10 stycken är helt klara 10 stycken ligger och väntar på dragkedja.Jag har gjort 4 av varje sort så att säga.2 är redan sålda så det ska jag väl sy upp 2 nya sedan,tänkat ha med dessa 20 kuddar sen i jul om de inte blir sålda innan men då får jag väl sy upp efter hand sedan i så fall.de är så himla mysiga tycker jag och färgerna gör en så glad!

Den kudden med blandade figurer blir ju lite olika när man klipper tyget så på korten har jag vänt på den kudden så man ser båda sidorna.Även den randiga kuddan blir egentligen oxå lite olika för den andra är det med blå ränder i så det blir 2 av varje kan man säga i det randiga tyget. =o) Om man ska vara petig vill säga...fniss...

Va kul att sy kuddar faktiskt, nu är jag sugen på att sy lite matchande näsduksfodral till dessa oxå.Ska nog ta och klippa till lite här ikväll sen så får vi se om det blir några sydda idag eller inte.Jag är slö nu när jag är själv hemma...fniss...Jag har så mycket i huvvet som jag skulle vilja sy upp som passar för små barn men det får väl bli efter hand när tid och ork finns oxå.Men ideér har man ju alltid gott om...fniss...Jag är glad om jag kan förverkliga några av dom i alla fall.

Det var någon som frågade i mitt förra inlägg vart den där julmarknaden är som jag ska stå på.
Den ligger utanför Hjo på Almnäs Bruk ,på landet i en gammal lada som de gör jättefint och pyntar med granris osv.Det är en liten liten julmarknad men ack så himla mysig!En liten karta.Lättast är om man kommer från stora vägen och svänger av vid korsgården,då kommer man rakt på denna lada om man följer vägen.

Här fanns förra året hembakat,sylt och saft,vävda alster och mattor,hemmagjorda kransar,målade kulor till granen,fina balklänningar och mycket annat smått och gott, ja mycket handgjorda saker givetvis och sen kan man oxå köpa våfflor som man sitter inne i "stora rummet" och äter.Här sitter man på höbalar och äter och runt om står det julstånd som man kan kika i.Man går över det fort om man vill men tycker man att det finns mycket att titta på så kan man gå runt där en stund.Är ett stort rum och några små där det finns stånd att kika i.Det är inte stort men ändå så kan man inte missa det utan man måste bara åka dit och njuta en stund varje år och gå och kika och ta en våffla innan man åker hem. =o)
Jag hoppas att jag ska platsa där jag med...fniss...

Är ju nästan så jag längtar till jul nu,här är ju ändå så grått och trist och bara regn just u. =o)
Nä nu blev jag i alla fall mer inspirarad att "sy på av bara attans" när jag skriver om den.Ska bil kul och första gången som jag står på marknad oxå i så fall.Mamma ska kolla hur stora borden är nu så att jag kan plocka upp och ställa upp här hemma och se hur det ser ut.Jag tycker det gör massor om man har ett stånd med mycket saker och fint uppställt så att det finns mycket att titta på!

Nä tillbaka till verkligheten kanske...
( ska kanske passa på att säga att de går att köpa HÄR! )
Kram Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Malin!
Jag skrev i din gästbok igår men det kanske inte kommit fram. Jag undrar om det finns möjlighet att köpa mönster av dig. Jag stickar och syr själv till Barbie, Baby Born m fl. till mitt barnbarn. Jag är intresserad av den fina mönsterstickade koftan, kappan med pälskant+mössa samt "klänning" till Barbie, den korta och den långa med pälskant. Jag betalar vad det kostar. Jag har lite mönster till dockorna men det är alltid kul med lite nytt. Här kommer ett tips på symönster till dockor i olika storlekar. www.wollyonline.com
Vilka fina saker du gör!!!

Med vänliga hälsningar
Carina Persson
ullacarina@hotmail.com