måndag 4 augusti 2008

Fyndat.

Idag har jag fortsatt här på mina kuddar.Har fått göra lite då och då eftersom jag haft massa barn hemma.Ikväll körde jag dom i alla fall till sin pappa och sen har jag pysslat lite.Ja jag är ju inte klar som ni ser men nu är 6 kuddar så pass klara att jag ska sy fast dragkedjan på dom i alla fall.Var och köpte dragkedjor idag och köpte de 4 sista.Beställde 10 stycken till efersom jag efter dessa 6 kuddar nu har 10 kvar att sy sedan.Då har jag gjort 4 kuddar av varje tyg och det får räcka känner jag.Vem vet jag kanske inte säljer en enda på marknaden sen så det är ingen ide att göra FÖR många...fniss..Men det är som sagt var roligt att göra lite andra sake rmellan dockkläderna nu för tiden.Dock glömde jag att köpa fler innekuddar så det får jag väl ta nästa gång jag åker till butiken.Vet inte om jag ska göra alla kuddarna klara med innerkuddar sen eller om jag bara ska ha några,typ 1 i varje tyg och visa upp och sen bara sälja fodralen???....Hur skulle ni ha gjort? Eller så köper jag kuddar till alla men vill de bara köpa fodralet så får dom göra det..ja det kanske är det bästa OM nu alla vill ha med innerkuddar i på en gång.....om man säljer nåt vill säga...fniss...

Får se om jag går ner och syr dessa inatt ( troligtvis inte men man ska aldrig säga aldrig ) eller imorgonbitti eller nåt.Vill gärna ha de klara NU.

Ja jag har ju FYNDAT idag oxå när jag va i affären och skulle köpa dragkedjor.Hittar en stuv för bara 10:- som jag slog till på direkt:Detta tyg mäter ca 140x70 cm så det är ju en ganska stor bit ändå tycker jag.Funderar på att göra en cool väska i tyget och fodra med svart tyg,passar ju liksom även tonåringen att ha då.Vet bara inte vad jag ska göra för modell på väska men det får nog bli en som man kan hänga över axeln tror jag.Det eller en lite större cool strandväska?? vad tycker ni? Förslag kanske?? Nån väska i alla fall kommer det bli..kanske kan det räcka till en liten nessesär oxå?? Åh va jag spånar...fniss..

Kram Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var är den här marknanden du skriver om och när, vill gärna åka och kolla in dina fina saker du syr.

Mindi sa...

Åh så coolt tyg!!!
Jag tycker absolut att du ska sy väskor av dem med en matchande liten necessär till kanske? Har du sett min och Clourberries rosa molnväska? En modell som den kanske???

Du har inget HELLO KITTY tyg? Och vill sy HELLO KTTY väskor???? Eller BLYTHE eller eller eller eller...? :)

Kram kram kram
M I N D I