lördag 9 augusti 2008

Näsduksfodral

ja idag blir det en bild på det senaste jag har sytt,nya näsduksfodral.Har använt mig av samma tyg som till kuddarna för jag tycker det kan vara kul att matcha om man vill det. =o)Jag hade tänkt att sy så mycket idag men det har kommit så mycket annat emellan hela tiden även om jag varit själv sen 13:30 idag.Lite blev det sytt men inte så jättemycket tyvärr...
Min mamma ringde och hade äntligen plats i frysen sa hon, när jag satt och sydde, så det vara bara att frosta av min idag när jag väl fick in min mat nånstans.Då blev man där en stund och tjöta skit.Hem och torkade ur hela frysen när det väl hade smält undan och det tog ju sin stund...

Vidare till farmor och då på väg dit hade Marie öppet sin loppis,då va jag ju tvungen att springa in dit och kika för det är alltid stängt när jag kommer annars.
Och vad hittade jag inte där som jag inte kunde låta bli att köpa??Jodå några annorlunda pinnstolar som jag inte kunde låta bli.Fanns 4 för 400 men 2 var trasiga.Jag fick dom alla för 200:- så får vi se om de trasiga går att laga.En är jag säker på att det går och laga men inte den sista.Får se vad vi kan hitta på om vi ska få ordning på den stolen men annars får det väl bara bli 3.Är sprucken i sitsen på båda som är trasiga.Men jag är glad för dom stolar det blir.Jag vet inte vart jag ska ha dom men eftersom jag tyckte om dom fick de följa med hem.Dessa ska målas vita och kanske sys nån fin dyna till.Lite bredare stolar och VÄLDIGT sköna att sitta i tyckte jag!Har aldrig sett sånna innan...

Ja ja äntligen på väg till farmor och stannade där och pratade en stund.Hem igen och åt kvällsmat ( köpte idag jag var så lat...hmmm...) sen till mamma igen för att hämta maten och då blev man kvar en stund igen.Och väl hem kommen och maten i frysen så blev jag så gäspig och bara hamnade här..konstigt......

Kramis Malin som visar dockkläder imorgon istället. =o)

Inga kommentarer: