söndag 20 juli 2008

Jo..jag vet...

...det ser ju ut som om jag är alldeles shopping galen..och ja ibland kanske man är det lite oxå... Men har man tråkigt en kväll vid datorn och dyker på fina tyger, kan man verkligen låta bli??
Nåja en kväll för ett tag sedan kunde jag inte det och detta är resultatet:ÅH va det kliar i mina fingrar nu men jag får väl börja med att tvätta tygerna.Lite tunnare mjuka sköna bomullstyger och lite jersey är det.Känner så för att sy lite barnklänningar men vi får väl se.Det blir väl till dockan och julmarknaden sedan...fniss..Härliga och fina tyger tyckte jag i alla fall.

NU blir det verkligen till att börja snåla igen för usch vad jag har slösat den sista tiden!!! Dax att sy upp lite så man kanske kan få igen lite av pengarna sedan.

Igår var jag i Jönköping igen med en kompis och gick på A6 så jag brände 2000:- igår oxå.MEN jag köpte faktiskt kakel till köket osv oxå så jag investerade faktiskt lite i huset då.Så nu ska det bara bli tid osv till att få upp fläkt och kakel och så ska de ju målas lite så ser det kanske riktigt ok ut sedan i köket. =o) Ska bara köpa lite färg osv sen...Ska börja planera lite för att göra om i hallen oxå.... =o)
Köpte oxå hårvårds grejjos för nästan 500.- för allt är ju slut här...trist att köpa men man måste ju ha shampo,hårspray osv för annars ser man ju inte klok ut i skallen...fniss..

Men investerade oxå i en topp och ett linne från Esprit som jag gillade och sen onödigt köp egentligen men jag hittade ett SÅ fint halsband och jag kunde inte motstå det.Jag har nästan inga smycken alls så det fick vara värt det...fniss..Ja inte är det svårt att spendera pengar och tyvärr ännu lättare när det är så dåligt väder hela tiden.Nu får det bli fint igen så man kan åka och bada lite.....

Ikvälll SKA jag sy eller nåt,så är det bara!!! Får se om jag får nåt att visa sen.

Ha en fin regnig kväll...fniss..

KramMalin

1 kommentar:

Timotei sa...

Det er lett å la seg friste ja...Du har i alle fall kjøpt deg mange fine stoffer og som du sier kan du jo bare sy opp litt saker av dem og selge. Jeg handler nesten alle mine stoffer over nettet. Blir mye billigere enn i butikk. Dessuten er det tropevarme hos oss for tiden så det frister ikke å gå i butikker...Sender gjerne noen varmegrader over til deg, når det nærmer seg 30 grader synes jeg det begynner å bli i meste laget...
Kos deg videre med sommer og søm!
klem fra Rannveig.