lördag 2 februari 2008

Öva öva öva...

Jag köpte mig ett block med akvarellpapper igår.Jag ville ju prova att måla även på dessa papper och inte bara albumblad.Det var lite svårare att trycka på dessa papper eftersom de är lite knöckliga men det blir ok och man får bara hålla mot stämpeldynan lite längre än när man stämplade på albumblad.
Så inatt började jag då öva lite igen och har fortsatt ett par timmar idag men nu behöver jag ta en liten paus. Jag tycker det går frammåt men behöver säkert massor mer övning på detta.Men det kommer väl oxå med tiden sedan när man har hållt på lite mera eftersom det tyvärr inte blir mycket kortmakeri för mig.Men ibland så...fniss...jag har ju inte tid att jobba kan man inte förstå det...fniss..
Nåja här är resultatet av nattens och dagens övningar:Jag är ganska så nöjd även om jag får öva lite mer på skuggningarna osv.Men det går i alla fall frammåt tycker jag.Jag är ju lite otålig och vill ju helt kunna allt på en gång...fniss...
Motiven är från Hänglars senaste klubbpaket, jättesöta tycker jag!
Ska öva mer på att blanda ihop färger oxå så att man får fler färger att jobba med.....
Nåja jag skulle behöva en dusch nu och huset behöver städas en deldå hela vardagsrummet ser ut som en systuga just nu...=o)
Har du tips på målningen så plita gärna ner i gästboken!
Kram Malin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, du är jätteduktig på att få fram skuggorna snyggt! Målar du med distresser eller?

Malin E sa...

Ja jag målar med distresser, över i alla fall. =o)
KramMAlin

Anonym sa...

du måla soooooooooooo fint!!jag älskar din blog och kommar ofta !!

Anonym sa...

Du är ju jätteduktig!!!!!!!!!!
kram
chruss

Anonym sa...

Suuuupersöta!!!!
Jag har köpt distresser och provade för första gången igår! Wow vilka härliga färger!!!! Jag är nog fast i distressträsket nu tror jag...
Kram kram!!!