tisdag 12 februari 2008

Det handlar om stickning...

Ja, jag har ju bestämt mig för att jag måste gå vidare och lära mig mer nu! Jag kan ju sticka men jag kan bara sticka mer lätta stickningar så att säga.Är inte så inne på flerfärger att sticka med eller olika mönster med hål,flätor och allt vad det nu finns att göra.Jag har provat på lite såklart för evigheter sedan men sen fastnar jag ofta i lättare stickningar.Jag är ju lite otålig av mig som sagt.MEN - nu SKA jag lära mig mer och det får ta den tid det vill.Jag har en farmor som är otroligt duktig på att sticka och där har jag ju en "lärare" som kan lära mig allt om jag så vill.Hon är ju gammal men allert såklart och håller alltid på med nån typ av handarbete och kan det mesta tycker jag.Perfekt att ha som lärare typ..ja ni fattar.Jag känner att när jag har någon så nära som kan lära mig så mycket så får jag verkligen passa på.Det är ingen som vet hur länge man får ha henne kvar här för hon är ju trots allt över 75 år!

Så nu har jag börjat ( jag är ju sån som ofta vill ha snabba saker att göra så jag får nåt gjort...fniss...) på en kofta till dockan med ett litet hålmönster på längst ner.Kul att göra och int alls svårt men det blir ju mer att hålla reda på och räkna maskor osv osv.3 gånger har jag fått repa upp små bitar när jag sett att det blivit galet,men det går frammåt i alla fall även om det tar tid.Men det GÖR faktiskt inget...fniss..När det sitter sen kommer det ju gå fortare såklart när man KAN och FÖRSTÅR mönstren på sånt här bättre och inte behöver fråga eller bli visad hela tiden.Det är ju kul att faktiskt göra nåt annat oxå. Att gå vidare frammåt och utvecklas lite. =o) Så nu kommer jag även ha några söta koftor till dockan på marknaden sedan...fniss..kul!! Här ska man oxå maska av i raglan vilket jag faktiskt inte heller aldrig gjort.Jag hoppas det ska se fint ut i alla fall.

Har du en blogg med stickat i kanske, släng in en länk i gästboken så skulle det va kul att få besöka dig!

Fortsättning på koftan följer....

Kram Malin

Inga kommentarer: