söndag 3 februari 2008

Lite till idag redan =o)

Eftersom jag sitter här nu ikväll igen ( idag har det blivit lite mycket dator tror jag...) så kan jag slänga in några rader till.Barnen ligger nu i säng och själv har jag faktiskt suttit och börjat sy ihop en del saker här.Den gröna overallen är halvfärdig nu, får fortsätta imorgon igen om jag orkar.Sen har jag även börjat sy ihop denna lilla tröja som jag pratade om lite innan, jag tänkte jag skulle visa bild på detta:Ska verkligen bli kul att se vilken docka denna passar till sedan.Antagligen New born baby eller baby doll dockan....Lite mönster i och bra för mig att få öva på eftersom jag inte har gjort så mycket mönsterstickat med flera färger.Ganska svårt att få det jämt och snyggt tycker jag men här har jag ändå lyckats någorlunda till slut.Även detta ska jag föröska att få lite till gjort på imogogn om jag hinner.Är mycket imorogn med ridskola osv så vi får se vad man kan orka.

Jag vill ju så gärna börja på nåt nytt oxå och har suttit och kollat massor av mönster här idag.Men det slutade med att jag började på de dockkläder jag fick garn och mönster av, av farmor.Jag har stickat 4 varv....sen måste jag ha hjälp med det hålmönster som ska stickas på den så nu får jag vänta tills jag kan ta mig ner till farmor så hon får visa och förklara för mig.Är säkert jättelätt men när man inte kan så....

Sen vill jag lära mig att sticka sockar oxå, lätta sådana såklart och raggisar.Jag är ju iskall om fötterna och även om jag fått några par av kära farmor som hon stickat går det alltid åt mer och det är ju oxå kul att kunna själv.Då ska jag sticka sockar till dockorna sen oxå!

Jag tror jag måste ut och leta reda på några roliga stickbloggar om jag kan hitta några med mina intressen...fniss...Tips?

Kram Malin

Inga kommentarer: