onsdag 13 februari 2008

har fortsatt...

att sticka lite till.Kanske inte är så kul att följa men ändå.
Jag började på ytterligare en kofta i natt och stickar den parallelt med den första jag övar på...fniss..Andra koftan gick mycket mycket lättare och jag har inte repat upp en enda gång på denna.Nu kan jag se mönstret och inte behöva tänka lika mycket känner jag och det är skitkul och blir ju lättare när man stickar så att säga.Roligt att sticka dessa är det oxå tycker jag när det blir lite mer mönster i det hela.Jag ska ta och åka och köpa några fler nystan sedan i olika färger och göra koftor i olika färger.Tänk så fint det kommer se ut när de sen hänger på rad i en massa olika fina färger.Förhoppningsvis en färg som passar alla oxå. =o) Ska försöka fixa lite hänganordningar osv sedan som jag kan ha på bordet och hänga upp lite kläder på.Ska klura på det så det blir så bra som möjligt.Sy byxor till m.m så man kan göra sina egna kombinationer av kläder oxå.Plus att jag kommer ha en del färdiga paket.
I alla fall så ska det bli kul att se hur mycket det går åt i garn till en kofta oxå så jag vet hur mycket jag behöver köpa hem sedan.
Stickade kläder blir så himla söta tycker jag särskilt i små storlekar...fniss...

Dessa koftor kommer passa lika bra till prematurbarn i denna storlek! Jag är så förväntansfull över hur den kommer se ut när den är klar så i helgen ska jag sticka vidare som en liten blå och se om jag kan få någon av dom klara.....

NU ska jag tyvärr åka och jobba....
Kram Malin

Inga kommentarer: