torsdag 21 februari 2008

Mera garn

Ja idag har jag köpt mera garn...igen....
Min farmor ville ut till garnaffären och jag körde henne givetvis.Jag skulle passa på att köpa mig några fler nystan och sticka koftor av så att jag har i några olika färger.
Jag skulle oxå ha garn till en beställning som jag fått till en klänning som jag stickade några av för flera år sedan.JÖSSES vad det garnet hade blivit dyrt!!! 36:- NYSTANET, jag tycker det är hemskt mycket pengar för ETT nystan garn faktiskt.....Det är lite trist tycker jag att garn ska vara så himla dyrt för tyvärr gör det ju att kläderna man gör i garn blir lite dyrare.Det tar ganska många timmar att sitta och sticka tex en kofta till dockan och några kronor extra än vad garnet kostar vill man ju gärna ha då man tar sig så pass många timmar för att sitta och göra kläderna.

TYVÄRR är kläderna inte stora och man kanske tycker att det blir lite dyrt för ett så litet plagg, men det kanske är mer dom som inte har så stor koll på vad garn kostar som tycker så?? Fast jag kan ju oxå tycka så får jag erkänna...fniss...även om jag vet att det tar många timmar att sitta och sticka och att garnet är dyrt vill man ha bra priser...fniss...Jag kan själv vilja handla så billigt som möjligt givetvis men man vil ju ha lite kvalite oxå så man blir så kluven. Jag vill verkligen använda mig av BRA garner när jag gör något och inte vilken billig skit som helst, om ni förlåter uttrycket. =o)MEN det blir SÅ svårt att sätta priser på kläderna tycker jag....man vet inte riktigt vad man ska gå efter alltid och man vill ju gärna sälja kläderna oxå och inte bara samla på hög nu när dottern är så stor.Men samtidigt vill jag inte sluta göra dockkläderna för jag tycker det är så otroligt kul! =o)

"Min" garnaffär har varit mycket billigare på sina garner förrut men har blivit mycket dyrare nu har jag märkt, lite trist för plånboken tyvärr.
Vad tycker NI om priserna på garn???Eller hobbymaterial över lag?
Jag har dock hittat en på nätet, som säljer ETT av de märken jag brukar köpa, några kronor billigare och köper man mycket på en gång och ihop med någon annan så tjänar jag på det även om det blir lite frakt oxå.Hur gör ni? Köper troget av ER butik eller försöker hitta samma garn så billigt som möjligt?
Här kommer dagens inköp i alla fall:Jag är nöjd med mitt garn i alla fall, jag tycker ju allra mest om att sticka i bomullsgarner, det blir så fint.
Tyvärr är det väl så att de flesta hobbys idag är väldigt dyra att hålla på med.....
Jag är i alla fall snart klar med den första koftan, det har bara varit så mycket att jag inte riktigt hunnit få det klart och det sista nu har jag lite hjälp med för att lära så det blir riktigt bra och fint så då tar det lite extra tid.Men jag hoppas snart kunna visa er första resultatet på koftorna i alla fall, klar på söndag ( om jag inte är allt för bakis efter brorsans 25-års fest...fniss..) och DÅ ska jag visa!
Kram Malin

Inga kommentarer: