måndag 25 februari 2008

Mer stickat

Ja jag har fortsatt mitt stickande, det är fortfarande lika kul och det är alltid roligt när man är inne i ett riktigt stickstim...fniss..
En overall har blivit klar till dockan:Jag tycker den blev jättesöt och sen älskar jag ju rosa oxå..kanske är därför...fniss..Jag är i alla fall nöjd med den och ska fortsätta sy ihop de andra jag har stickat klart så att jag kan få i dragkedjor i dom oxå och få de helt klara.Lite i taget och helst ska man ju hålla på med flera saker samtidigt oxå. 2 koftor är nästan klara till dockan oxå men jag hann inte i helgen då det varit både möte med jobbet och kalas hela lördagen m.m.

Jag har i alla fall börjat på en beställning oxå:Är den blå klänningen jag gör.Har gjort flera för några år sedan men det är ganska så länge sen nu så det är lite kul att göra den igen faktiskt.Ska nog ta och sticka upp några av dessa sedan oxå i olika färger tänkte jag.Perfekt att ha till julmarkanden sedan. Jag hoppas jag kan bli lite mer sysugen snart oxå så jag får lite sydda kläder gjorda med. Vi får ävl se.

Tänk om man kunde ha lite mindra tider att passa så man kunde få sitta lite mer med detta som man tycker är så otroligt kul.Avslappnande är det oxå tycker jag.

Har gjort klar min Lo´s oxå men den får jag visa så fort de fått upp på sin sida sedan, nu ska jag till doktorn!

KramMalin

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätte fina, men var har du köpt mönstren.