måndag 12 maj 2008

Märkning

Jag satt lite framför tv:n nu för att kolla hur det blev när jag skulle märka upp lite av dockkläderna.Jag får ju göra det nu efter hand då jag inte har lust att sitta med allt i sista stund sedan. ( Jösses vad jag tjatar om denna marknad men jag har nog lite prestationsångest eller nåt....)Nåja jag tog svart tråd men jag vet inte om det skulle bli finare med en vit tråd..vad tycker ni?? Jag fick hem dessa lappar idag, vet inte hur mycket lappar jag har nu egentligen men det är ju några stycken...fniss...Nåja tycker de är söta i alla fall.Ska sätta en på varje plagg tänkte jag till dockorna, setten får väl en per set.Det går ju åt en del.Nu är jag inne på om jag även ska sätta en sån lapp på alla mössor jag har gjort..hur gör ni andra?? Jag är ju så löjlig ibland just för att man tänker på att allt kostar och då kan jag tycka att om en person köper 5 plagg är det egentligen onödigt med 5 visitkort på...fniss..men å andra sidan vet man ju aldrig det innan.

Sen , skulle ni märka upp med priset bak på visitkortet så att säga eller ha det på en särskild lapp för sig?? Jag behöver verkligen tips då jag aldrig stått på marknad förrut.I alla fall tänkte jag ha en liten bunt liggandes på bordet oxå för den som inte vill köpa nåt men bara är nyfiken på hemsidan osv.Man måste ju göra lite reklam.

Tyvärr går det sakta med tillverkningen just nu tycker jag.Helgen var så fin så det blev inget nytt gjort alls typ.Jag vill men har inte tid och orken jämt då halva dagarna går ju bort på att man måste jobba ( onödigt eller hur?? ;o)...)Till råga på allt försov jag mig i morses jippi!

Nåja jag måste nog be farfar göra en ställning till mig nu då det kanske blir lättare att se om det ser tomt up för jag vill verkligen ha massor av saker att visa.Men jag får väl ta mig i kragen sen.....även om jag vill sy en del oxå men det kan jag inte gärna sitta ute och göra men inte vil jag sitta instängd i källaren när det är fint väder ute heller.....nåja det ger sig nog. =o)

Nu har jag fått för mig att jag ska göra halsband och sälja oxå, får se om jag kan göra nåt i helgen och se om det blir bra. Det om något är ju en bra present eller nåt som är kul att köpa till sig själv om man nu inte är intresserad av dockkläder och barnsaker. =o)

Nä jag får väl klura vidare...fniss..

Go´natt på er!
Malin

Inga kommentarer: