torsdag 15 maj 2008

En till tröja.

Igår började jag sticka på ytterligare en babytröja,denna i stl 6 månader.
Jag började egentligen först att sticka en docktröja i söndags,behövde lite hjälp med mönstret som jag skrev i ett inlägg tidigare.När jag sen fick hjälp och provade tyckte jag inte alls att det blev bra.Eller så var det för att jag inte använde samma garn som på bilden och beskrivingen,jag vet inte vilket men bakstycket revs upp i alla fall.

Sen fick jag istället för mig att börja sticka på denna tröja.Jag är riktigt nöjd för jag gillar färgerna i den samt att jag tycker randigt är så fint.Fick dock åka och köpa det gröna nystanet idag för jag hade inga gröna hemma.De andra fanns ju redan här hemma så det var perfekt tycker jag.Just när man har dåligt med pengar är det riktigt bra att man har ett sånt lager med tyger och garner som man har...fniss...

Eftersom jag inte hade grönt hemma igår men ville fortsätta sticka, och INTE börja på ytterligare ett projekt så fick jag börja även på framstycket eftersom jag inte kunde fortsätta med bakstycket igår.( TUR man har MÅNGA stickor hemma...)Bakstycket är nästan klart,ska bara dit den sista bruna randen och det blir sen nu ikväll.Jättekul var tröjan att sticka oxå tyckte jag så kanske blir det ytterligare en i en stl större samt att jag gör en i tjejfärger oxå ( om man nu känner sig väldigt bunden av färger så finns det för alla menar jag...fniss...)

Känns som om jag bara visar massa halvfärdiga projekt här i bloggen just nu men jag hoppas snart ha lite färdiga alster att visa upp oxå.Den andra tröjan får jag hjälp med kragen på av min farmor då det är lite virkning osv som ska till på den.Sen ska jag sy ihop resten snabbt så jag kan visa slutresultatet oxå och inte bara dessa pressade saker och annat...fniss...Hoppas att jag får mina lappar för VildaKids snart oxå så jag kan sy på dessa på tröjorna.Då kommer jag även kunna göra klart mina haklappar sen!

Började regna här för en stund sedan,barnen har ätit och sitter nu och pysslar med stämpling och målning med promarker pennor vid köksbordet.Perfekt att slå ner rumpan i soffan och bara softa med ett sticka framför tv:n en stund innan det är dax för nattning.DET är avkoppling för mamman i familjen. =o)
Kram Malin

Inga kommentarer: