tisdag 1 april 2008

VAR tar tiden vägen??

Jag tänker varje dag att jag ska hinna så mycket när jag kommer hem från jobbet då jag slutar kl 14 varannan vecka.MASSA tid kvar tills kl 22 då JAG ska i säng tänker jag....
Men vad hinner jag?? Ingenting tycker jag.Ensam hemma med 2 barn som har massor av kompisar här så gott som dagligen.Tvätt,mat och plock ska hinnas med.Barnen ska kanske duscha på kvällen och göra läxor....
Jag hade tänkt baka kakor idag men blev sittandes ute i solen en stund medans barnen hoppade studsmatta.Blev så trött...har varit trött hela dagen och kom knappt upp ur sängen i morses.
Nåja nu på kvällskvisten vid 19:30 kom jag in en stund i syrummet.Inte så länge så man stillar behovet för dagen men man får vara glad för det lilla...
Klippte till 2 väskor och har sytt ihop dom.Har inte klippt ut foder då jag inte har nåt hemma som jag vill ha utan jag får åkaoch köpa nån fin färg att fodra den med senare.....
Har dock sytt klart 3 näsduksfodral:Fram och baksida.Dottern var med ner,hon skulle leta tyger för nu ska vi sy lite kläder till henne..ok då det är klart vi kan göra så hon stod och valde mellan massor av tyger.Det blev lite tunnare trikåtyger i rosa och brunt som vi ska göra nån klänning eller kjol av och top blir ju bra till sommaren....får se om jag kan hitta några bra mönster sen i mina tidningar.Har inte sytt i trikå till stora barn men jag hoppas det ska bli lika bra som till dockorna.Antar vi ska fortsätta leta mönster imorgon.....
Nu ska jag sova.
Go´natt!
Malin

1 kommentar:

á Yeliqa sa...

Så fina tyger du hade till näsduksfodralen. De blev ju kanonfina. Jag ska sätta mig ner nån kväll och sy sånna jag också *de är ju perfekt till alla småbitar man har*, men jag har så svårt att få tiden att räcka till just nu. dessutm har jag den här veckan också varit så himla trött och tror att det är den bortplockade timmen i söndags som ställer till det. Till helgen kanske allt blir bättre *hoppas*