lördag 12 april 2008

Sakta men säkert...

Så går det frammåt här hemma.Idag har jag haft sydag här.Jag måste ju pausa då och då p.g.a min rygg bara men det går.Man gör ju nåt kul i alla fall.
Så idag har det blivit snart 4 helt klara klänningar till dockan.Den som är på bilden här och 2 likadana till.Sen en som är i vit..typ velour med silverstjärnor på.De 3 ska bara ha på kardborrband i ryggen nu så det ska jag fixa sedan.Min strykbräda är för tillfället okuperad bara av koftan som ligger och pressas men den ska jag nog snart kunna ta bort nu....Ja jag vet att strykbrädan är gammal men kolla inte på den nu ..he he he...Jag borde sy nytt överdrag till den men det blir aldrig av så det gamla får liksom hänga med även om det snart inte håller ihop känns det som...fniss....
Ett par trosor till den vita klänningen har det oxå blivit som är helt klara och så håller jag även på med en liten hatt till det setet.

Känns skönt att ha fått lite gjort idag.Jag har tvingat mig själv till att hålla på med sådant som jag haft utklippt sedan länge för ni må tro att det kliar i fingrarna på mig att få klippa i de nya tygerna oxå.Men jag måste verkligen försöka ta tag i det som är halvfärdigt nu.Sånt som legat till klippt i långt över 1 år på många saker eftersom jag inte sydde knappt på hela förra året tyvärr.
Ja det är några högar med tillklippta saker..men de ska väl oxå bli klara...någon gång i alla fall... =o) Jag har ju i alla fall börjat men vi får se hur länge jag klara att hålla mig från att börja klippa i de nya tygerna.Om jag känner mig själv rätt dröjer det väl inte allt för länge kan jag tro...Men jag ska verkligen verkligen försöka att få ner de andra högarna oxå!Jag har tvättat och tvättat i 2 dagar här nu.Både tyger och kläder.På bordet här är 2 högar av 3 tvättade nu.Det gröna högen är kvar.dettar ju lite tid för det tar så mycket plats när det ska hänga och torka.Jag har egentligen massor av tyger som ska tvättas men lite i taget så.Det andra får man väl ta efter hand men nu har jag en del tvättade i alla fall om det är så vi ska sy nåt till barnen här oxå och inte bara till dockorna.Hmmmm...synds det att jag gillar rosa eller?? Näääää... ;o)

Nä ni blir väl snart uttråkade men lite färdigsytt fick jag i alla fall idag...fniss....Kanske bir det mer kanske inte vi får se vad ryggen säger.2 alvedon så kanske det är top igen om en stund.
Ha det fint,här är skittråkig väder och imorses va det t.o.m snöblandat.Ville bara krypa ner i sängen igen...

KramMalin

Inga kommentarer: