lördag 26 april 2008

Lite sytt idag oxå...

Men det har bara blivit mera byxor från högen som jag ska göra klart med gamla saker. =o) Jag har dock klippt ut lite nytt idag,jag kunde inte hålla mig.Vad har jag då klippt ut?? Jo byxor...fniss..Hade tänkt att göra några hela sett av några av mina nya tyger och idag blev byxorna utklippta i ett av de nya tygerna.Åh vad jag vill sy i det nu...fniss..Men det har blivit 7 par andra byxor istället så de "gamla" högarna har minskat en del ändå så jag får ju vara nöjd med det. =o) Ska se om jag kan rita av mönstren till det jag ska ha sen till de "nya" setten som jag tänkte sy annars får det väl bli imorgon förhoppningsvis. =o)

Idag har det blivit massa tvättande,dock inte tyger utan kläder och sängkläder då det var alldeles fullt då mitt tvättmedel hade tagit slut.Nu tänkte jag tvätta lite tyger imorgon igen och hoppas på fint väder så jag kan hänga ute och torka.Det torkar så fort och sen luktar det så gott oxå när det har fått hänga ute och torka.Får väl i alla fall tvätta upp de tyger jag tänkte använda att sy i nu till de nya sakerna jag vill prova på.Idag har jag betalat mitt kanintyg så det ska bli spännande att få hem det sen.Ser så fint ut tycker jag!Måste hitta några bra barnmönster att sy sen.Synd inte mina är så små längre för det bir ju lite dumt när man inte har någon att prova på.Men det ska väl bli bra ändå får vi hoppas. =o)

Ikväll blir det fortsatt sticke framför tv:n, är på sista ärmen nu på pojktröjan jag håller på med.Kanske blir den klar i kväll nu så jag kan lägga den på pressning imorgon.Vore ju så kul att få även den klar.Har stickat klart en röd kofta till dockan oxå som ska pressas...

Nu ska jag strax kika på CSI.

Kram Malin

Inga kommentarer: