fredag 18 april 2008

Bara pannkaka...

Ja idag sydde jag klart en klänning som jag klippte ut för typ 1½-2 år sedan här hemma.Jag sydde ju inget på hela förra året så det har bara blivit liggandes här och eftersom jag har 2 lådor i min hurts med redan utklippta saker sedan LÄÄÄNGE ska jag ju försöka sy upp de tänkte jag.Inte för jag är så sugen för jag vill ju klippa i mina nya tyger...fniss..MEN så skulle jag då sy mössan.Har gjort 2 innan i detta tyg men vad som hände denna gången....jag har INGEN aning??...fniss..Den blev helt bortåt väggarna i alla fall,såg inte klok ut rent ut sagt.Det kan man ju inte sälja men dottern va glad för hon ville gärna ha den.Så det fick hon och till klänningen blev det en stickad mössa istället.

Nåja en sak klar av det som ligger i alla fall,ska fota imorgon sedan.Plockade fram lite andra gamla klänningar som är halvfärdiga så får vi se om jag kan få nåt sytt på dom imorgon då...vore verkligen bra om jag kan få det uppsytt så man bara kan hålla på med nya saker sedan.Men det går lite trögt när man ska ta tag i saker som legat i upp till 2 år, som man nästan själv tröttnat på eftersom man köpt massa nya fina tyger sedan dess och helst vill hålla på med dom just nu.Kombinera ihop lite andra saker än vad man gjorde då osv osv.Nåja vi får som sagt se hur länge jag kan hålla mig.....Här är de 2 hyllorna jag ska ha ut från mitt syrum och ersätta med ytterligare en sådan vit jag har från Ikea.Jag tror det kommer bli bra och det kommer se mycket "finare" ut oxå,mer plats och lättare att hitta.Längtar tills jag har råd!Ordning och reda på torpet ska det vara!

Nå förrutom det misslyckade sy försöket här idag har jag faktiskt varit ute i solen hela eftermiddagen,legat i solstolen och lapat lite som och sedan rensat mitt jordgubbsland.Har varit jättehärligt här hos oss idag och man verkligen BEHÖVER denna underbara sol som visar sig.MER vill vi ha och hela helgen ska ju bli fin så då blir det ute som gäller och sy på kvällen i så fall.
Nu kommer min kompis så dax att avsluta här.
Ha en skön kväll.
KramMAlin

Inga kommentarer: