lördag 6 december 2008

Julmarknad 2008

Ja så har då första dagen gått av stapeln för julmarknaden ute på Almnäs bruk i salpetersladan.Det är så himla mysigt där, de klär in alla pelare i granris och dekorerar dessa med massor av julröda kulor,äpplen, apelsiner osv.Blir riktigt sådär gammeldags juligt och det gillar jag.Tog inget kort på utsidan av ladan men jag ska föröska komma ihåg och göra det imorogn när jag är där igen.2 dagar står man,lör-sön 13-18.Tiden gick ganska fort ändå tycker jag och blir man nödig får man gå på utedass bakom ladan...fniss...

Första stunden gick inget vidare alls och då kände jag att jag kommer inte sälja nåt.Många tittade osv men ingen köpte.( En del barn va ju lyriska och kom och kollade och köpte flera gånger, och det är ju kul för det ÄR ju för barnen mina saker är! )Men sen gick det lite bättre och det kändes ju skönt,det gick ju så bra att det var värt att åka ut och stå där och så är det ju alltid kul att visa upp sig såklart.Nu har man ju inte lika mycket kvar tills imorogn men det blir vad det blir.Barnie har gått allra bäst idag men även en del till babyborn dockan.Det är ju bra att stå en första gång så man ser vad som verkar gå,vad ska jag ändra på oscv osv till nästa år sedan.Nåt jag vet jag ska ha i alla fall är mer barbieklänningar för just nu är detbara 2 kvara v den sort som sålt bäst. =o)
Va kul ia lla fall och lite julstämmning blir det ju oxå.
Här är några få bilder:Mysigt va?? Tyvärr får man ju inte riktigt till den mysiga julstämningen som är när det är blixt på..men ni ser nog i alla fall.

Nu ska jag dock slänga i mig 2 huvudvärkstabletter för klart jag fick huvudvärk nu när jag kom hem oxå.....
Kram!

Inga kommentarer: