måndag 8 september 2008

Vuxenkläder...

Japp för första gången på....5 år tänkte jag sy mig nåt till mig faktiskt.
Idag har jag stått och klippt ut en byxa här, en mjukisbyxa typ som jag tänkte sy som jag kan ha hemma och mysa omkring i.Inget avancerat alltså men jag får vl börja föriktigt när jag inte sytt kläder till mig själv på så länge...fniss...

Har kommit så långt att jag klippt ut mönstret idag men jag funderar på om jag ska klippa till ett gammalt lakan först och se så de verkligen passar, jag har så svårt med byxor, alldeles för stor rumpa...fniss..kanske skulle va bäst att göra det och se så de kommer över.Självklart har jag mätt men man vet ju aldrig...fniss..
Blir nog svarta velour mysisar att ha hemma här i höst framför tv.n..myyyys!

Nu när vi kommit så långt med röjningen här hemma i helgen så kanske jag kan få lite sytid över i veckan, jag hoppas!
Tråkigt nog har jag en brunn som är igentäppt så imorses fick jag stå och skura upp över 2 hiinkar vatten i hallen i källaren, trist.Bara att ringa vvs som ska komma och kolla imorogn, elle rja det är inte vvs men killar som har egen firma som gör vvs jobb.Jag gillar inte vårat vvs här i stan tyvärr de är så nonchalanta!Hoppas det g¨r att fixa så jag slipper dränera om, jag ska dränera om kåken så jag kan inreda källaren jag hade bara inte tänkt att ta det just nu eftersom jag precis lagat garagetaket.Jag håller tummarna!

Ha en bra dag!
Malin

Inga kommentarer: