lördag 13 september 2008

Mössa!

Usch va kallt det har varit i några dagar nu.Det blir dubbla täcken i sängen och raggsockar på varje natt just nu.Kallt på mornarna och kallt på kvällarna.Nu är det ju kallt även om solen är framme....trist och bara att konstatera att hösten är här...( men bra pysseltid...he he he...)

Alltså, dax att ta tag i min mössa igen. Det blev ju stiltje när stickorna jag köpte gick sönder så jag inte kunde fortsätta. Fick vänta 2 veckor innan hon fick hem en ny så jag kunde byta och när jag väl sen fick stickan så kom det så mycket annat emellan...Nu har jag dock gjort klart målningen av toafönstret, brunnen är fixad och huset genomrensat.I helgen SKA jag sticka klart denna mössan!Igår hade jag min lediga fredag även om den inte blev ledig eftersom jag jobbade över från 05-20:30 igår.Jag är mör idag, jätte trött...kanske för att jag tog en sömntablett igår oxå för att jag verkligen skulle få sova.Idag tänker jag försöka ta det bara lugnt här hemma, det enda jag ska försöka få gjort är att klippa gräsmattan eftersom det faktiskt är soligt ( men kallt! ) ute idag och den behöver klippas en gång till.Lika bra att passa på att göra det.( Mamma och hennes man har varit här och hämtat massor av skräp oxå och kört till tippen, tack snälla snälla ni!! )
SEN ska jag bara sätta mig i soffan,mysa till det med lite tända ljus, en go filt, tv:n på och ett sticke i handen och bara NJUTA! ( mysbyxorna får vänta, tyvärr...,kanske imorogn när jag har mer ork =o)...fniss... )

Ha det gott!
Malin

Inga kommentarer: