måndag 22 september 2008

Nu blir det flera mössor...

Jahapp, så var man alena denna veckan då, dvs att det oxå kommer bli mer tid vid datorn när inte mina älsklingar är här.Man måste ju fördriva tiden lite.

Faktum är att jag suttit i soffan en stund och börjat jobba på mina mössbeställningar som jag fick igår men måste ta en liten paus därifrån med.
Har börjat på en grå, jag tycker det grå färgen blir riktigt snygg så jag måste nog sticka mig en grå mössa sen oxå.Ska se om jag kan hitta nån annan modell som kanske kan passa mig bara.Skulle passa jättefint till min grå kappa och med min svarta scarf till..mmmm...kan nog bli jättefint.Det är NÄSTAN så jag längtar till vintern nu så man får använda det...fniss... Jag har ju inte stickat mössor förrut men det var ganska så kul faktiskt så det komme rnog bli en del sedan.Kanske skulle jag sticka upp några och ha med på julmarknaden om jag kommer stå där i år.Alltid bra att visa upp lite blandade ting där.

Jag har hittat en stickad filt jag vill göra oxå, ska se om jag får över pengar och köpa garnet till den när jag får lön.Så himla söt var den och jag tänker mig den på en liten barnsäng.Nu när jag inte hållt på med handarbete på några veckor så är jag sugen på att göra allt möjlilgt som jag har sett i böcker,på nätet osv osv.Helst allt på en gång oxå...fniss...
Nu ska jag sticka klart mössorna och sen har jag en babyborn overall som jag måste få klart med.SEN kanske jag kan börja på filten?? Om jag kan hålla mig så länge.Det brukar ju bli en del project som man håller på med samtidigt här....

Nä ska fixa lite lunch och sen blir det lite mer stickat innan man ska till tråkjobb.Jag vill hellre sitta hemma och sticka, kurera snuvan och bara ha det lite lugnt och skönt.Jag är ju så trött, men det är nog bara för att man är förkyld som man känner att man ingen ork i kroppen har.

Kram Malin

Inga kommentarer: