måndag 30 juni 2008

Kuddar på beställning.

Ja klockan är bara 10 här på morgonen men eftersom jag som vanligt är uppe tidigt p.g.a min rygg så har jag fått en hel del gjort idag tycker jag. =o)
Jag har haft en beställning på 2 kuddfodral att sy.De har inte varit så roliga att sy så jag har nog hållt på med dom fram och tillbaka i en månads tid nu...det blir lätt att jag har svårt att fortsätta när det blir massa motgångar...fniss..
Tyget är ett jättefint rutigt tyg som jag gillar massor MEN det är bara det att det är lite snett i vävningen tycker jag.Det blir mer påtagligt när man ska sy större saker i det som kuddar än när man gör små sminkväskor. =o)Som vanligt kan du klicka på bilden för att se den större.
Det har varit lite kivigt att få till det så rakt som möjligt,det blir ju så påtagligt eftersom tyget är rutmönstrat.Men till slut tycker jag nog att jag fått till det ganska så bra ändå.Var andra gången jag sydde med applikation, tycker det är lite svårt att få till det 100 procent men detta blev ändå bra tycker jag.Men jag får nog testa olika sätt eller kolla upp mer hur man ska göra för att det ska bli lättare.Är tygerna som gärna vill dra sig.Här har jag vliesline på hjärtanen för att det ska bli stadigare men undertyget kanske man oxå måste ha nåt på så att det inte vrider sig när man ska sy på det hela.Kanske lätta på pressar fötter eller nåt,jag vet inte så noga och är ju ganska dålig på just sånna saker som inställningar på maskinerna. =o)

Jag har oxå fått fram stryckbrädan där nu sparkdräkten till dockan ligger och pressas och en maskin tvätt är påsatt.Nu kan jag ju börja sy ihop sparkdräkten inatt när jag kommer hem om jag orkar eller imorgon bitti när jag säkert är vaken tidigt som alltid. Ska bli så kul att se den när den är klar sedan. =o)Alltid kul när man provar nya mönster tycker jag och jag SKA lära mig mer stickning, så är det ju bara!

Usch inatt när jag satt i soffan här ensam och åt lite bulle och mjölk och såg på tv så ser jag nåt i ögonvrån.En STOR spindel kröp på soffan på sidan precis där jag brukar sitta och sticka.Fick tag på en tidning och banka till på den men eftersom det är en mjuk soffa klarade han sig såklart.Sprang iväg under soffan som ett jehu och sen såg jag den inte mer.HUR ska jag våga sitta där nu?????????????!!!!!!!!!!!

Nä får byta om och åka och handla till middagen så jag får nån mat innan jobbet.Sen ska jag nog sticka lite till eller nåt.Idag var det liksom hur kul som helst att hålla på med handarbete ju!

Ha en fin dag här har det redan spöregnat som bara den ute....hoppas det blir sol i veckan som de lovat....
Kram Malin

Inga kommentarer: