söndag 1 juni 2008

Här är det dött just nu...

Det händer inget på sy fronten eller stickfronten alls denna veckan...
Det är OTROLIGT fint väder här och man är mest ute solar och badar får jag säga.Axlarna har blivit lite brända idag....Har varit och badat på badet här i stan som varit gratis i helgen,hemskt schysst av ägarna att öppna gratis för allmänheten 2 veckor innan det ska öppna egentligen.Tack vara vädret.Den ena dagen har varit varmare än den ändra.Man orkar inte mycket mer än att bara mysa i solen,bada för att svalka sig från värmen.Trött blir man oxå.Grillade igår hos mamma och blev sena hem,dottern hade en ny kompis som sov över och sjlv planterade jag blommor igår och imorses när jag inte kunde sova.Blir väldigt lite sömn just nu.4-5 timmar per natt sen vaknar jag och kan inte sova.Tyst och lugnt ute men redan innan 7 är det varmt ute tycker jag,härligt!

Borde sy,har nästan panik för jag måste göra mer dockkläder till jul...suck...kommer inte ha nåt känner jag.Det går trögt men finge jag bara bättre sömn hade man varit lite piggare och orkat mer.Nu har jag dock en klänning som ska sys upp innan onsdag åt en kompis som ska åka på bröllop i Tyskland.Inget kul jobb men givetvis ställer man upp och hjälper till,det hade man själv uppskattat känner jag och hon är ju så snäll och köper med lite "prit" hem till mig oxå...fniss...Kanske kan jag få det gjort i natt sen vi får se.Nu ska jag nog ta en liten tupplur i solen om sonen tillåter,dottern är och rider.Ikväll blir det lite fiske eller försöka fånga lite fisk i mullsjön med håven.Vi får se barnen tycker det är kul ialla fall.Hoppas det blir nåt sytt nästa vecka, vi får väl se....
kliar i fingrarna-javisst men orken måste infinna sig oxå.

Ha en underbar dag!
Kram Malin

Tilläggsnotis:
*Har sytt klart klänningen,hurra.Gick hur fort som helst och ingenting krånglade!!När man väl börjat går det ju ofta så bra!!*

Inga kommentarer: