söndag 29 juni 2008

Det går frammåt...

sakta men säkert får jag väl säga.Har fått repa upp lite på denna sparkdräkt när jag hade börjat på mönsterstickningen för helt plötsligt var det för lite maskor....hmmm .Bara att sätta sig ner och försöka hitta vart felet var...lite att repa upp såklart...Sånt är trist för det tar ju sån tid att repa upp stickat när man får ta maska för maska....Nåja felet hittades och sen var det dax att sticka om och sen gick det bra.Missade lite under ett varv i slutet så då fick jag repa upp några rader igen som tur va var det inte några långa rader att maska upp.Så idag har det blivit stickat kan jag säga.
Det är en sån där dag idag när jag inte känner för att göra nåt.Är trött eftersom jag la mig 2:30 inatt,hemmet ser ut som ett bombnedslag och ute är det mulet och kommer regn titt som tätt.Man känne rliksom inte för nåt!
Roligare att sitta i soffan och sticka och bara ta det lite lugnt för en gångs skull.
SÅ, här är jag nu:Ska börja på ärmarna sedan och hoppas att även de går fort att göra så man får börja sy ihop allt.På bilden har jag bara små nålat lite för att få se lite hur det kommer att se ut sedan när det blir klart.Jag är trött så jag ska nog lägga mig en liten stund.Tur att jag jobbar sent nästa vecka för då kan man va uppe lite på kvällarna nu eftersom barnen har sommarlov. =o) Det blir nog verkligen en slöardag idag och barnen är skit uttråkade så det lär väl bli livat kan jag tro som vanligt när de där 2 sätter igång och kivas...fniss..

Kram Malin

1 kommentar:

á Yeliqa sa...

Så söt de sparkdräkten blir :) Synd bara att du har varit tvungen att riva upp, sånt är ju sååå trist :(