torsdag 20 mars 2008

Påsk...

och jag är ledig i hela 5 dagar.Jag tänkte att jag skulle få lite gjort på stick och sy fronten här hemma under den tiden.Vi får se om jag lyckas.
Nu håller jag på att göra det sista med blommorna på beställningen jag hade sen är det klart och det ska jag göra ikväll tänkte jag.

Jag har oxå börjat på en grön klänning som kommer vara i dessa färger:Spetsen i mörkgrön,klänningen i ljusgrön och blommorna kommer bli sandfärgade.Tycker de är jättefina ihop dessa färger.Kanske skulle barnen gilla rosa blommor på mer?? Men jag gör lite olika så får vi se sen vad som kommer gå åt. =o) Har massor av färgkombinationer i huvudet jag skulle vilja prova, en del söta andra tuffare. =o)

Jag ficjk ju mina sista garner i förra veckan de jag offrade lite av mina symaskinspengar på, nu ska jag börja sticka upp dessa oxå hade jag tänkt.Det blev en liten hög med garner...:Ska börja med att sticka några julklänningar tror jag och senska en del ut på hemsidan så att man kanske kanske kan få igen lite av pengarna man slängt ut på alla garner nu.Nu behöver jag i alla fall bara komplettera om det skulle vara nån färg jag inte har när jag ska göra nåt.

Men jag ska som sagt FÖRSÖKA att få lite sytt dessa dagar oxå, i alla fall få klar en klänning som jag håller på med det är inte mycket kvar på den.

Har varit runt på lite sysidor här på nätet och fått massor av inspiration nu till att sy ( inte bara dockkläder utan allt möjligt...fniss...)Så jag är jättesugen men jag måste få tiden att räcka till och där jag kan få sitta ifred.Idag lär det inte bli då sambon jobbar hela kvällen och jag är själv hemma både med mina egna barn och andras då det ska påskas och sovas över idag.Full rulle med andra ord.
Kram Malin

Inga kommentarer: