måndag 24 mars 2008

Kuddar

Jag fortsätter mitt syande.Det var så kul att göra annat än dockkläder som sagt...
Idag fick jag börja dagen med en son som absolut oxå skulle sy sig något så vi fick hitta på en liten moluck själva att sy.Den ska stoppas så ni får se den sen när den är klar.Det tar ju ett tag när man ska sy med barnen men sedan fick jag äntligen sy lite själv igen.SÅ jag sydde ÄNTLIGEN dessa 2 kuddar till Jeppes rum.Jag köpte tyget för 2 år sedan då jag sydde hans gardiner och ville ha likadana kuddar men kuddarna blev aldrig av att jag sydde...förräns nu då.Han har randiga gardiner i rummet i samma färger som fiskarna och så sitter det en liten fiskkappa bakom dom så att säga.NU har han även kuddar i sängen.=o)Jag syr gärna mina kuddar med dragkedjor även om det tar lite längre tid och blir aningens pillugare.MEN jag föredrar det då man lätt kan ta av kuddfodralet och tvätta och dels för när man tröttnar kan man sy nya fodral men ändå använda kudden lätt.Eller om man bara vill byta för att matcha till jul eller annat.Onödigt att köpa massa nya kuddar då när man kan använda samma tycker jag.Så det är värt att det tar lite längre tid.

Tyckte dom blev fina och det var riktigt kul att göra.Kanske skulle jag göra några kuddar att ha med på marknaden i jul sen om jag hittar nåt fint tyg.Detta fisktyget vet jag inte om det finns kvar men jag skulle kanske kolla det och sy upp några.....Gillar tyget.
Några små snuttar fick jag över så det får det bli nåt av sen oxå,kanske sånna där blöjfodral när jag luskat ut hur man gör dom.=o)

KramMalin

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina kuddar! ♥