fredag 7 mars 2008

Garnfynd

Jag gjorde ju ett riktigt garnfynd via tradera för ett litet tag sedan. Hittade där en man som sålde Tilda garner väldigt billigt och har sedan köpt mer än det jag vann på just tradera. Vann det vita garnet på tradera och sedan köpte jag till lite garner då så det täckte upp summan vi skickade paketet för.Sparade nog i alla fall runt 350:- mot att köpa det i min butik här i stan.Jag har faktiskt beställt lite mer från honom.Inte för jag har pengar egentligen men jag försöker ju få in pengar till mitt pyssel genom att sälja av sånt jag inte använder samt barnens urväxta kläde rpå tradera och därmed så har det blivit lite av symaskinspengarna som fått gå till detta eftersom jag bara inte kunde låta det gå mig förbi när det blev så billigt.

Nu ska jag försöka att sticka upp så att jag i alla fall först och främst får in pengar för det jag lagt ut på garnet hade jag tänkt. Det är så kul att sticka just nu även om det tar lång tid om man ska jämföra med när man syr kläder.Men stickade kläder blir så himla fina tycker jag. =o)
Hade du kunnat motstå ett typ sådant här köp om du visste att du i sista änden sparade massor av pengar även om du just nu fick lägga ut lite mer på en gång??
Jag kan det inte.Nästa sändning innehåller faktiskt hela 92 nystan och jag har kunnat välja och vraka mellan en del färger och det känns jättebra.När jag sedan stickar behöver jag bara köpa till de färger som han faktiskt inte hade om det är nån färg jag saknar.Tur jag har farmor som hjälper mig att sticka upp lite av det...fniss..Men jag har att göra hela sommaren.Kan sitta ute på altanen när det är fint väder,lapa lite sol och sticka lite.Åh så härligt det ska bli...fniss.... Inte för att det är kul när butiker får lägga ner men jag känner ändå att jag haft tur här som då kan komma åt att få köpa garnet lite billigare nu när dom ändå ska stänga igen. =o)

Kanske ,kanske lottar jag ut några nystan här på bloggen någon dag så håll utkik om du skulle vara intresserad av att få vinna dom....Ska fundera ut lite...fniss..
Malin

Inga kommentarer: