lördag 8 mars 2008

Ibland går allt bara fel...

Som idag.Jag vet inte hur många gånger jag börjat sticka på ena ärmen till en av klänningarna och ändå blir det bara fel.Jag glömmer byta stickor till tjockare och så vidare.Jag har ju gjort denna klänning för flera år sedan men istället för att sticka den direkt på och ta upp maskor så stickade jag den löst för att sedan sy på den för hand.Men hur gjorde jag?? Många försök har det blivit idag tills jag gick upp och kollade Amandas klänning..varför gjorde jag inte det från början för????
Hmmm det är alltoid bra att vara efterklok men men....

Ja sen när jag satt med den andra kläninngen så räckte garnet inte riktigt riktigt till, hade det bara varit nån meter eller 2 till på garnet så hade nystanet räckt.Så den kan jag inte heller göra klar utan måste till butiken på onsdag och se om jag får tag på ett nystan till ur samma färgbad.Hoppas hoppas!!!! Nästa gång ska jag minska ner ett varv på kjolen mellan varje mönsterbit så kommer det räcka med ett nystan sedan.Köpa ett helt nystan när jag behöver typ bara 2 metyer till...hrmf...otur eller???

Har blivit en hel del sittandes i soffan idag, har nästan träsmak i baken tycker jag idag. 4 timmar nu ikväll framför tv:n bara och ändå har jag ju suttit på dagen mellan varven som jag höll på att tvätta och plocka här hemma idag.Verkligen slöar dag och inte ens utanför dörren har jag varit.Snacka om att man blir trött när man inte tar sig någon frisk luft. Imorogn ska jag dock jobba 3 timmar eller nåt,ska hjälpa dom att köra lite lock men kommer inte stanna så länge.Ska ju till Jönköping hade jag tänkt...Ska börja jobba kl 11, hade velat börja tidigare men de andra börjar ju den tiden, lite synd för jag hade hellre kört på morgonen och varit klar till kl 11....nåja....

Så här ser det ut på min soffa nu ikväll...Ja jag vet jag KAn bara inte hålla på med bara En sak, jag måste få börja på annat ibland även om den saken jag håller på med inte är klar...och då blir det såhär...fniss..
Kram Malin

Inga kommentarer: