fredag 28 mars 2008

Oj oj oj!

Idag kom BÅDA barnen hem från skolan..med MAGSJUKA..Först Amanda kl 8:30 och Jesper en halvtimma senare.Dagen har inte varit SÅ rolig som ni förstår.Just nu vilar barnen eller halvslumrar för dom har legat på soffan hela dagen och själv håller jag tummar och tår för att INTE bli smittad!!
Har fått springa mellan barnen och när det varit lugna stunder har jag suttit i ett hörn i andra änden av vardagsrummet och stickat lite.Dörren har stått på vid gavel MÅNGA gånger här idag för att få in frisk luft ( iskallt ute!! ) och bli av med basilusker,mycket tvätta händer idag och ikväll ska sängkläderna rivas ur och bäddas i nytt..Barnen får duscha sen när dom blivit lite piggare.
Nåja jag tycker synd om mina små och förstår att de gnäller...
Jag har ändå fått gjort lite på min klänning till dockan när de har slumrat här:Det tar sig i alla fall.Känns ju bra när man kommer en bit,nu ska jag bara sticka ärmarna och sen kan jag sy ihop den och börja med alla blommor ( blä, det är SKITTRÅKIGT att brodera dom....).Är lite i valet och kvalet.Köpte ett sandfärgat garn eller lite mörkare beige eller vad man nu vill kalla det för det var så fint till.Men sanningen är att klänningen skulle bli lika fin med rosa blommor...vad tycker ni???Därför blir jag en liten velpotta just nu.Det beiga är jättefint i färgerna till men det rosa skulle kanske lysa upp klänningen lite mer och vara roligare för ett barn.....Annars får jag väl göra en till och ha en med rosa och en med beige...fniss...Tur jag har sticket annars skulle dagen idag i soffan gått väldigt långsamt då barnen blir SÅ mammiga och man ska vara hos dom hela tiden tycker de....Ska se om jag kan sticka spetsen till ärmarna ikväll de går faktist ganska så fort att göra då de är så pass små...

Jag håller på med en sydd klänning oxå, eller 3 ska jag väl säga för jag gör 3 likadana ÄLSKAR tyget som jag har till dom:Hade tänkt att sytt idag och få dom klara med som ni förstår har jag inte kommit ner i källaren en minut ens idag. =o) Tyget är om jag inte mins fel från Stoff och Stil.
Dom har MASSOR av fina tyger tycker jag!

Själv har jag inte varit utanför dörren idag ( om man inte ska räkna med fram och tillbaka med alla spypåsar till soptunnan då.....).Jag skulle ha tränat, jag skulle ha tagit mig en promenad och jag skulle ha handlat...men det får bli imorgon antar jag... =o)

Nu börjar sonen vakna till igen.Dags att fortsätta ta hand om de små liven.

Kram på er!
Malin

Inga kommentarer: