torsdag 13 november 2008

Övningssytt!

Japp det har jag gjort.Barnen har varit hemma i 3 dagar nu.Tanken var att de skulle gå till skolan imorses,vi hade gjort iordning väskor osv redan igårkväll.Så när Amanda vaknade mådde hon illa...inte det oxå tänkte jag så hon fick va hemma.( Sist jag körde henne till skolan i alla fall spydde hon ju ner hela bänken, en timma senare kom Jeppe som hade spytt på toan i skolan så...jag ville inte riskera detta en gång till...)

Nåja, i alla fall så efter runt kl 10 idag tycker jag de verkar helt ok.Idag har de hålls sams så igår va de kanske inte riktigt krya ännu eftersom de bråkade och var så tjuriga hela tiden.Dock fick de då vara hemma idag,bättre att ta det säkra före det osäkra och slippa känna sig som en dålig morsa som skickar ungarna till skolan fast de inte är friska ännu...IMORGON dock SKA barnen till skolan igen.Tror Amanda mådde illa imorses för att hon var så himla trött, sån kan jag själv vara nämligen och får det bara gå ett par timmar så mår man bra igen.

Jag har ju då mest pysslat med barnen i 3 dagar,vi har gjort askar till dess förbanelse ( typ ) ritat,stämplat och målat,sytt och spelat uno..Själv har jag mest hjälpt barnen så att de ska hålla sig sysselsatta då de blir lite lätt uttråkade mellan varven, och jag förstår dom.Gärna hemma men inte sjuk!.Jippi va kul jag har haft he he he. Ska bli SKÖNT att komma till jobbet imorgon i alla fall känner jag.

Igår dock så satte jag mig lite med egna saker, jag tänkte jag skulle testsy några grejjor jag varit sugen på att sy ett tag nu så sagt och gjort.Åkte och köpte lite tyg och började.
Här är resultatet:Inte helt perfekta kanske men nu har jag testat och vet vad jag ska ändra till nästa gång i alla fall.Ganska så nöjd är jag ändå.Dock missade jag att man skulle klippa med sömsmån på snigeln så det blev ju sådär och stjärnan satte jag snörena mellan 2 "spröt" blir nog finare att sätta det på ett "spröt" men oxå lite krångligare.Ska testa på nästa stjärna.Annars blev faktiskt hjärtat och stjärnan riktigt fina tycker jag.Ska göra MÅNGA fler för de är fina att dekorera med hemma,ha i julgranen,hänga på skåpet,ställa på hyllan osv osv.Nästa år får det nog bli ett gäng med till julmarknaden oxå!Har satt lite längre band som man kan knyta upp dessa med, då kan man göra den längd man vill ha plus att jag tycker det är fint när man kan knyta en liten rosett och låta snörena hänga ner lite.Kommer att sälja dessa på hemsidan sedan tänkte jag.

Sniglar ska jag oxå göra en hel hög till, de var ganska roliga att göra men nästa gång ska jag INTE glömma sömsmånen.TÄNK så söta att ha i ett barnrum bara! I fönstret,på byrån, i hyllan eller så.Amanda ville ha min snigel på stört så den ska hon nog få sedan.ska bara hitta en liten bräda att sätta den på oxå!Ögon ska den oxå få sedan ;o)
Nu behöver jag bara skaffa mig en fingerborg för jag har lite ont i fingret efter all handsömnad man får göra på dessa...fniss...

Amanda fick oxå dille på att göra dessa och har gjort sig en hel hög med grön och vitrutiga hjärtan, de kan hon hänga på sitt rum sedan.Hon har ju en nessesär i samma som jag sydde för att tag sedan. =o)

Ha det gott!
Kram Malin

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Åh vad du är duktig!
Stjärnan gillar jag nog mest, har sytt en själv också. Hjärtan har jag sytt så många att jag helst inte vill göra det igen =)
Kram Malin