tisdag 10 juli 2007

Såld!

För ett par dagar sedan så satte jag ju ut alla våra ekmöbler till försäljning. Samma dag ringde en och var intresserad av vitrinskåpet men skulle höra lite med sin fru.Dagen efter ( igår) ringde dom igen och ville komma och kolla på skåpet, och de köpte det oxå! JIPPI! Säger ju jag för nu har vi i alla fall fått sålt 1 av 4 möbler som vi hade ute till försäljning så det är ju alltid något.

Så nu har jag tagit upp mitt matsals bord som stått i förrådet i 2½ år, sedan vi flyttade hit eftersom vi inte fått plats med det, och ställt det där vitrinskåpet stod innan.Bra att ha uppe det med OM nu någon skulle få för sig att ringa på det oxå, lätt att visa och se hur det ser ut liksom. Plus att jag kan ju sitta där när jag håller på med mitt scrappande oxå...fniss..även om jag hatar när det är stökigt i vardagsrumet men det får man väl ta då...fniss...Lite dålig bild för solen lös in så in i den i fönstren där men men...så ser det ut just nu i alla fall.Har städat hela eftermiddagen för det va en del att få in i den stora bokhyllan nu när vi tömde hela vitrinskåpet så det blev ju till att rensa bokhyllan en hel del kan jag säga.....
Helst av allt vill jag få sålt vår stora bokhylla.Den är alldeles för stor för detta lilla rummet, den gör sig inte alls och tar så stor plats.Skulle jag få bort den kan jag äntligen öppna upp sjuvdörrarna oxå och på så sätt få lite mer rymd här i huset och i rummen. Men det är bara att hålla tummarna!
Vad jag längtar tills den dag då alla möbler är sålda och jag kan få börja renovera vardagsrummet!!!!

MER skoj är att min morbror antagligen kommer köpa ekbordet ( soffbordet ) och då är vi av med 2 saker plus att han var intresserad av vår dubbelsäng som vi oxå ska sälja så då behöver jag inte lägga ut den på blocket. Perfekt! Tror han kommer imorgon för att titta men köper bara bordet nu och sängen lite senare då han inte hade råd med båda nu.Men vad gör det för vi har ju ingen ny säng ÄNNU i alla fall...fniss...även om jag vet vad jag vill ha för en...fniss...Känns toppen att ha börjat bli av med lite saker som bara tar en massa plats här.

PLUS att jag är på jakt efter ett litet mindra avlångt bord till köket då det vi hade först va så himla stort att det tog upp hela köket här.Nu har jag ett litet runt jag testat med som jag köpte för 50:- på Fredsverkstan men är inte riktigt nöjd med runt bord då jag inte tycker jag kan göra så fint på bordet.Så nu var jag på jakt efter ett annat och då håller min mormor och morfar på att flytta och säger att vi kan få deras gamla de hade i källaren som bara stod där! Perfekt! Ett vanligt träbord med 4 stolar, vanligt matbord liksom så då slipper jag leta efter ett billigt för att testa och tar ju såklart detta! Tycker jag det blir bra med ett mindra nu så ska jag leta efter ett nytt fint sedan men jag tycker det är onödigt att köpa nytt nu direkt om jag inte tycker det blir bra. =o) Ska se om vi kan hämta det redan imorgon eftermiddag!

Så jag har verkligen varit mer än glad de sista 2 dygnen här får jag säga! Tänk så bra det kan ordna sig ibland och särskilt när man är så fattig oxå!

Nu ska jag strax gå och titta på Morden i midsummer, riktigt bra serie och sen får jag försöka fortsätta med min röjning här imorogn!! Då är det alla kläder i förrådet där uppe som ska få sig en genom gång och mycket lär väl åka till mammas jobbar kompis!Skönt att bli av med skiten!Enda tråkiga är ju att jag hinner inte med att pyssla nåt när jag håller på så här ;o)

Malin

Inga kommentarer: