tisdag 10 juli 2007

Ikea

Javisst blev det en sväng till Ikea igår! Precis som en miljon andra människor typ....Var massor av folk verkligen får jag säga.Men lika kul för det...fniss...
Själv hade jag lite små saker som jag skulle handla på Ikea som fler handtag till skåpen i köket, papperskorgar till toaletterna, förvaringslådor både till Amanda och till mig för mina scrapsaker.Hittade en storlåda som nästan passade mina papper precis, de sticker upp lite lite men det får jag leva med tills vidare då jag ingen annan förvaring har.Fick ju ner en massa annat i lådan oxå så det blir ju bra tills den dagen jag får mig en liten hörna...nånstans...där jag kan sitta med alla saker sedan utan att behöva plocka bort varje gång. Ja denna duger gott till mig och jag har ju två så lite mer kan jag få ihop i dessa två lådor.Kanske tar jag alla mina quickutz i den andra lådan osv. Det blir ju bara mer och mer man samlar på sig ( oj va tråkigt he he he ;o)...) och jag måste bara ha någonstans där jag kan förvara allt.Så sett är detta huset i minsta laget, skulle behöva minst 1 rum till där jag kunda ha alla mina hobbysaker...fniss...
Nu vill jag in till Skövde och gå på lagerhouse oxå, jag köpte mig 2 små lådor där sist som jag har småsaker i och nu skulle jag vilja köpa mig några till.Får se om man kanske kan ta sig in nån dag nu i veckan och kolla det. Tycker dom är både fina och praktiska dessa lådor!Tänk va snyggt det blir sen när man faktiskt får nån hylla eller så där man har dessa ståendes i.Perfekt tycker jag. Blev 2 tidningsställ i samma stil oxå för de tidningar som jag köpt på mig för scrapbooking.Kul att bläddra i tycker jag.

Det enda jag inte fick med mig från Ikea var ju då säng.Jag vill köpa en ny säng!! Men den fick inte plats i bilen ( oj va konstigt he he he) så den ska jag köpa nästa gång och då får vi ta med kärra helt enkelt.Min bror är ju även han inne på att köpa en ny och kanske kunde vi ta det samtidigt då, då han kan låna kärra gratis på jobbet oxå.Även min son önskar sig ny säng.Han vill ha en vanlig madrass med ben som storasyrran och jag vill ha en högre våningssäng till hans rum.Det är så litet så då får jag in ett skrivbord under, annars vet jag inte hur jag ska få plats med ett.... Vi får se om jag kan övertala honom.

Men först gäller det att bli av med massor som jag inte vll ha längre.Har massa möbler jag vill sälja och kläder osv som jag ska skicka med min mamma så hon kan ge sin jobbarkompis som tar med det till ett barnhem..vart det nu var nånstans.Ska rensa ut på både sängkläder, badlakan och handdukar osv osv eftersom jag håller på att byta ut sånt här hemma nu.Kan komma till nytta för andra då istället vilket är bra eftersom det inte är något fel på det.Bättre än att slänga!

Men allt sånt här tar ju tid.Vi har ändå bara bott i detta huset sen dec 2004 men jösses va skit man samlar på sig!! Barnen växer ur allt,det är mindre juniorsängar,kärror,cyklar skor,kläder och gud vet allt som står här och bara tar plats.Nu ska det bort!! Tur jag har 6 veckor semester ...

Nu ska jag baka med min son, han ska göra sockerkaka för det lovade jag honom igår då tjejerna bakade här.
Ha det fint alla goa vänner!

Malin

Inga kommentarer: