tisdag 7 oktober 2008

Det går inte undan...

...men det går ändå sakta men säkert frammåt. =o)
Jag stickar lite på min filt då och då.Tyvärr har det inte blivit så mycket alls den senaste veckan då mina barn har varit här.De tar all min tid.Min son är lite busig i skolan oxå så jag har fått lägga väldigt mycket fokus just där.
Tog ledigt i fredags och var med i skolan sen hade han lekförbud i helgen fre-lör så då var jag mycket med honom.Vi åkte till Skövde och shoppade, byggde med lego i TIMMAR verkligen och bowlade på söndagen.

Igår måndag var jag med igen i skolan.Det går jättebra så länge jag är med där men när jag har gått hem kommer buskillen fram igen - tyvärr.Men det är bara att fortsätta kämpa.Nu kommer vi ha ett belöningsschema här hemma när han är här, eller vad man nu ska kalla det hela.Eftersom det inte biter att få lekförbud och godisförbud samt prata prata prata så får man försöka nya vägar eftersom jag inte vill ha en liten ligistunge i skolan som skolkar och skiter i allt när han blir äldre.Det klommer enkelt innebära att en bra dag i skolan ritar vi en glad gubbe för den dagen, en dålig dag får vi rita en sur gubbe.När vi har tillräckligt många glada gubbar ( hur många får vi bestämma ihop ) så belönas det med något bra.Antingen hittar vi på nåt kul som att gå och bowla eller kanske få köpa en liten legofigur i leksaksaffären eller nåt.Inga hisnande saker alltså men NÅT för att försöka motivera honom till att strunta i busen.Vi får se hur det går, vi får ju prova några veckor antar jag för det kommer ju bli både bra och dåliga dagar....

Nu kommer jag vara med en del i skolan, inte varje dag men minst 2 ggr i veckan när jag jobbar kväll och den andra veckan får hans pappa vara med 2 ggr i skolan då han jobbar kväll.Det kommer gå upp och ner men vi får kämpa på, för han ÄR ju en go kille egentligen men han är så lättpåverkad och dras lätt med i busen.....Själv har man ju sedan oxå ett heltidsjobb att gå till,jobbar till 23:12 och igår stupade jag i säng är jag kom hem.Men positivt är väl att det var längesedan jag sov så pass hårt och bra att jag inte vaknade en enda gång på natten.=o)

Nåja jag har många ideer i huvvet för dockan, jag hoppas jag ska kunna få några av dom gjorda innan julmarknaden är, det är ju inte långt dit nu och det vore kul att ha lite mera dockset med sig dit känner jag.Dock får det väl bli vad det blir eftersom barnen måste gå först!Idag är det stryktvätt som gäller skittråkigt att stryka men jag får ta lite i taget.Har ett berg eftersom jag inte fått nåt gjort i helgen när det gäller sånna saker.Dock ska jag FÖRSÖKA att sy lite nån förmiddag och hoppas vara så pass klar med mycket i veckan så jag kanske kan få sitta lite vid symaskinen i helgen.Barnen ska vara här lör-sön då deras pappa ska bort och så är det kalas.....jag kommer väl sitta och sy som ett jehu veckan innan markanden...fniss...

Ha en fin dag, här är det SOL just nu!! Härligt så det får nog bli en liten kort promenad sedan innan jobbet.
KRAM!

Inga kommentarer: