måndag 8 oktober 2007

Ja idag är det en lugn dag,ja hela helgen har egentligen varit lugn här hemma.Jag har inte velat göra ett dugg.

För tillfället är jag själv hemma.Sambon och sonen är och kollar på Is-hockey och Amanda är med en kompis till stallet så jag fick några timmar helt själv nu.Känns skönt för jag har lite huvudvärk...Skulle lägga mig och vila lite hade jag fått för mig men som vanligt kan jag inte slappna av så efter några minuter gick jag upp igen.Och nu håller jag på att baka hälsobröd.Gott med nybakat till kvällsmat sedan!

Helgen har som sagt varit lugn.Eftersom sonen hela helgen haft nån kompis att leka med ( jag är SÅ glad för det ) så har jag fått kunna roa mig lite på egen hand, och då har ju scrapsakerna åkt fram igen. =o) Så denna helgen har jag till och från ägnat mig att måla stämplade bilder:Jag har suttit i flera timmar med detta och ändå ser det så lite ut.Jag är ingen snabb målare precis och sen har man ju lyft på rumpan för andra saker emellanåt oxå..men ändå.Känns knappt som jag fått nåt gjort... Lika glad är jag för det och i veckan ska jag fortsätta måla lite på förmiddagarna innan jobbet om jag hinner det hade jag tänkt.Är bra att ha lite klart så man bara kan sätta sig och scrappa lite kort osv om man vill det sen.Älskar hänglaparet på översta bilden, tycker de är så fina och kul me de gamla stämplarna som har färdiga munnar oxå.Jag är så kass på att rita munnar så jag tycker dom blir så fula när jag försöker. Ska försöka hitta fler av dessa gamla med munnar sen!Men de stora stämplarna tar ju lite tid att måla såklart och ibland sitter man där och funderar på vad man ska ha för färger osv.Har inte så mycket färger heller så jag får nog börja lära mig blanda själv snart....Ska bli så kul att få börja göra kort och tändsticksaskar osv av dessa bilder sedan!!
Usch nä fy för mitt huvud just nu men ville bara skriva några rader medans degen jäser.Skaslänga i mig en huvudvärkstablett och sedan göra klart brödet.
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer: