söndag 21 mars 2010

Jag kommer att vara fröken! / I will be a teacher! ;o)

I fredags fick jag ett telefonsamtal från min sons lärare.Hon undrade om jag ville komma och pyssla med barnen i skolan och göra påskkort.Vi har pratat lite om detta innan då vi haft lite möten i skolan eftersom Jesper berättat att vi sitter och pysslar mycket hemma.Så jag sa ja, ska bara se om jag får ledigt från jobbet, så ska jag dit på torsdags morgon och visa barnen lite hur de kan göra påskkkort.
Jag gjorde ett kort hemma här lite snabbt i fredags samt en liten box som jag dekorerade väldigt lätt.De är ju 10 år gamla så jag hoppas att detta ska bli lagom för dom att göra själva.
Så jag har även själv målat bilden med pennor eftersom det är det barnen kommer att göra i skolan och jag har inte gjort det avancerat på nåt sätt och vis, utan bara jättesimpelt då de ska hinna med att få klart dessa oxå hoppas jag.Tror vi kommer hålla på nån timma endast eller så och de som inte hinner klart får väl göra klart senare.
Kommer att ha med mig en stansmaskin och lite stämplar, resten får skolan stå med.
Jag hoppas att barnen kommer tycka det blir kul.
Jesper tycker det ska bli skitkul att jag kommer till skolan och är med barnen.
Ja sa till Jesper att när barnen behöver hjälp så kan han ju oxå vara med och visa för han kan ju detta så bra, då log han stort och blev riktigt stolt!

On friday I got a call from my sons teatcher, she asked me if I could come to school and make some eastercards with the kids. I will ask my jobb if I can get a day off and if I get that, I will be with the kids in school to make eastercards. I made some very very simple cards this weekend to show the kids, well the one of them is a little box that I decorated very simple.The kids are 10 years old this year so I keep it very simple so they all can do this.I hope anyway.I color the picture with pens just as the kids will use in schoool and so on.
I will have som stamps and so on with me but papper and so on will be from school.I hope that the kids will like it.
I told my son that if the kids need help, he can help them since he allready knows how to do do this, and he just gave me a big smile and got very proud!

Inga kommentarer: