måndag 6 mars 2017

CAS-ual friday stamps challange

Hi there!
Today I join Cas-ual friday stamps challange one layer wounder.
You can find it here:
http://cas-ualfridays.blogspot.se/2017/02/cfc168-one-layer-wonder.html

Hugs Malin

lördag 18 februari 2017

Cas card at CAS-ual friday.


I made a card for the color challenge at CAS-ual Fridays blog!
I have been usinf the stamset calm and loving.


Hugs Malin

onsdag 6 maj 2015

tisdag 13 mars 2012

Hello!

Jag kommer att lägga denna bloggen på is tills vidare.
Vill ni följa min scraphobby kan ni göra det här:
http://me-carddesign.blogspot.com/

ELLER om ni vill följa mig i min andra hobby för sy, virkat och stickat kan ni göra det här:
http://flitigafingrar2.blogspot.com/

-------------------------------

I will not post on this blog at the moment.
If you would like to follow my scrapbooking hobby tou can do it here:
http://me-carddesign.blogspot.com/

OR if you are more intrested in my sewing, crochet and knitting site you can follow me here:
http://flitigafingrar2.blogspot.com/


HUGS Malin

lördag 28 januari 2012

More stuff... / Mera saker jag gjort....

Här kommer lite saker jag gjort den sista tiden.
Tycker jag har lite svårt att hinna med allt ibland nu när jag gått upp och börjat jobba heltid, man är SÅ mycket tröttare när man kommer hem och ibland orkar man ingenting när man varit uppe sen kl 04:45 på dagarna...lite trist får jag erkänna när man kommer hem och är som en urvriden disktrasa och bara längtar efter att kl ska bli 21 så man får gå och sova....

Well, here is some more stuff of the things I made lately.
I have started to work full time again and I must say that I am SO much more tired when I get home from work, that I sometimes just don´t have the strength to do anything when I have been up since 4:45 in the morning.I just wait for the clock to be 21:00 so that I can go to bed again...I don´t like it....
Jag fick en förfrågan från PYSSELDAGS om jag ville börja jobba i deras Dt och självklart var jag tvungen att tacka ja, så himla roligt att hon ville ha med mig i teamet!

I got the guestion if I wanted to join PYSSELDAGS Dt team and of course I had to say YES! It was so nice that she wanted me in the team!

Hugs / Kram Malin

tisdag 17 januari 2012

Målat lite / I did some painting....

Jag håller på att måla upp lite bilder som jag ska göra kort av sen.
I paint some pictures I will use for my cards....
Jag har oxå gjort en lo igen!
I also made an Lo again!
Och ett kort har jag gjort.
Jag har gjort 2 kort till men de kan jag inte visa ännu det får bli i nästa inlägg.

I also made a card.
I have made 2 more cards but I can´t show them to you yet, you will se them next time.

Virkat och stickat har jag inte hunnit med alls men till helgen hoppa sjag hina sätta mig en liten stund och virka upp lite jordgubbar och maränger!
The crocheting and knitting I didn´t have time for but I hope I will this weekend!

Kram/ Hugs Malin

torsdag 5 januari 2012

Hello 2012!

Hej på er!
Hoppas ni haft en bra start på det nya året!
Jag tänkte börja med att visa mina 2 första scrappade alster för i år....

Hello there!
I hope you had a good start on 2012!
I will start to show you my first scrapbooking things for this year....
Ett kort och en liten tag.
A card and a little tag.

Kram / Hugs Malin

torsdag 29 december 2011

Last post of the year / Sista inlägget för i år!

Hej på er!
Hoppas året varit bra och att ni fått skapa och pyssla massor och att nästa år blir ännu mer skapande!
I alla fall blir detta mitt sista inlägg för i år  och jag ska försöka visa lite av det jag gjort den sista tiden.
Eftersom jag har allt mitt blandade pyssel i denna bloggen men även en särskild för just scrapbooking och en särskild för garn och tyg så blir det lite många bloggar att hålla reda på.
Kanske lägger jag ner denna så småningom eller så får jag helt enkelt försöka bättre mig och göra fler inlägg, vi får se.
Ha nu ett bra 2012!!
och GOTT NYTT ÅR på er allihopa!

Hello there!
I hope this year has been good to you and that it was a lot of crafting for you and that the next year will be even more crafting.
I will try to show you what I have been doing lately and I hope you will like it.
I also wish you a HAPPY NEW YEAR!




Kram / Hugs Malin

söndag 11 december 2011

A sneakpeek / En liten tjuvtitt!

Hello dear stampers!
Today I have been working for Kristinas Scrapbooking again and this is a little sneakpeek for you! ;)
I finally think I have got the inspiration back , I hope so anyway!
Please make Kristinas scrapbooking blogg a visit to look what I made this time!
If you would like, please make a comment and you have the chance to winn a price. Everyone who makes a comment has a chance to win in the comment competition that she has every advent untill christmas. You have one chance left to win, the 4th advent!

I hope you will like it!
Hugs Malin

söndag 27 november 2011

filt och annat / Blanket and more!

Hallå där.
Ja nu ska jag visa lite vad som hänt här sen sist, jobbar på för marknaden mest för att få klart lite saker men lite ska jag ju kunna visa i alla fall.
Jag har äntligen fått klart min filt tex.

Hello there!
I will show you what I have made since last time, my blanket is finally finished:
Några barbieklänningar...
Some barbiedoll dresses.....
 
Ett kort till min farmors syster.
A card for my grandma´s sister.
Och lite annat småplock.
And some other stuff.
Nästa vecka är det dax för julmarknad!
Next week it´s time for the Christmas market!

Kram / Hugs Malin

måndag 7 november 2011

Julkakor och lite annat... / Christmas cookies and more...

Hej på er igen!
Jag ska verkligen föröska bli bättre på att uppdatera den här bloggen.
Som vanligt tänkte jag visa lite vad jag har haft för mig sen sist jag skrev...

Hello there!
I will really try to update this blogg better!
As usual I will show you what I have made since last time...
Några julkakor..
Some christmas cookies...
Kommer ni ihåg min bakelse som jag började på? Den är nu helt klar den med!
Do you remember my cake that I try to made from a pattern i found? Well now it is finished!
Jag har virkat på min filt, den är snart klar nu!
I crochet on my blanket and it is not much left now....
Jag har gjort några julkort...
I made som christmas cards...
Och en liten gåbort julpåse...
And a little christmas bag....

Jag har även gjort några fler mössor men dom vet ni ju redan hur dom ser ut.
Ja det var allt för den här gången ska föröska att uppdatera oftare då jag gör något.

I also made some more caps but you allready know how they look like.I will try to update the blog more aften after I have made something.

Kram / Hugs Malin

lördag 22 oktober 2011

Hej igen! / Hello there again!

Här kommer en liten summering av vad jag har gjort de sista 2 veckorna, det är fullt upp hela tiden tycker jag.
Jag har även fått äran att testvirka åt "Änglar & Hjärtan", så himla kul.OCH ett perfekt sätt för mig att oxå lära mig virka bättre och förstå mönster! Jättekul att hon ville ha mig med i sitt virkteam!
Tänkte visa lite vad jag har gjort sen senast så här kommer en liten bildkavalkad....

I thought I should show you what I have been up to this past two weeks, it´s so much to do all the time. I have had the the luck to get in a crochet team for a woman who wants us to try to crochet after her patterns,It is so much fun! It´s a perfect opportunity for me to LEARN to crochet after patterns to!
Thought I should show you what I have been up to since last time...
 Mycket att stå i med andra ord.Har ett till kort att visa men det kan jag inte visa förräns på söndag då det ska ut på Kristinas först.

I have a lot to do...giggle...I also have another card to show you , but that will be on sunday as I need to get it up on Kristinas blog first.

Kram / Hugs Malin

torsdag 6 oktober 2011

Lite blandat sen sist / A few things since last time....

Bildbomb / Many pictures....

Jag är lite dålig på att uppdatera bloggen här märker jag, allting går lite i vågor.
Tänkte visa lite bilder på saker jag gjort den senaste tiden...

I´m a little bad on update this blogg, sorry, but sometimes it will be more and sometimes it will be less, it comes and goes a little bit.Hope you understand. Thought I should show you some stuff I made since last time....



 Ja många bilder blev det / Many picures it was....

Kram / Hugs Malin